Cum a ajuns Köber, partenerul emisiunii Visuri la cheie, numărul 1 pe piața de lacuri și vopsele din România


	Cum a ajuns Köber, partenerul emisiunii Visuri la cheie, numărul 1 pe piața de lacuri și vopsele din România
Citeste mai mult despre: Köber, Kober Visuri la cheie, vopsea Kober,
Autor: Dan L. Brumar
Data: 16 Septembrie 2021

Când vrei să construiești sau să renovezi ceva, te „lovești” de el, fiindcă e un nume mare. Köber a ajuns numărul 1 pe piața de lacuri și vopsele din România datorită perseverenței de a duce mai departe o poveste românească de succes.

Ambiția și crezul unui român, care în 1990 a simțit mirosul oportunității ivite în România abia scăpată de tiranie, au dat naștere unei povești românești care impresionează și azi. Köber, prima companie privată de lacuri și vopsele din România, își deschidea porțile în primul an al democrației grație efortului ingenerului Aurel Köber.

Înainte de Revoluție lucrase la gigantul Severnav Turnu Severin, compania de stat specializată în fabricarea și repararea de nave și corpuri plutitoare. La scurt timp după căderea regimului Ceaușescu, Aurel Köber a decis să dezvolte o afacere pe cont propriu. Grupul Köber a pornit de la zero, iar fondatorul a împărțit responsabilitățile și câștigul cu soția lui, Mariana Köber.

Drumul de la prima fabrică la numărul 1 în piață

Grupul deține azi trei unități de producție, două în industria vopselelor și a produselor peliculogene și cea de-a treia în domeniul dezvoltării de centrale termice (sub brandul MOTAN). Prima fabrică a fost pusă pe picioare în 1991, la Turturești (Neamț). După doar câțiva ani de existență, fabrica ajungea la o capacitate de producție de 30.000 de tone pe an.

În 1996, firma KÖBER SRL devenea prima din industria lacurilor și vopselelor care obținea certificarea sistemului de asigurare a calității. 

Patru ani mai târzi, Köber era prima companie din industrie care obține un Certificat de Mediu din partea organismului german Germanischer Lloyd.

Cifra de afaceri a companiei a crescut de la un an la altul, ajungâng la un record de 354 de milioane de lei în 2019. Primii zece jucătători din piață ajunseseră, în acel an, la afaceri de 1,5 miliarde de lei, cu 100 de milioane de lei mai mult decât cu un an în urmă. Köber a dominat clasamentul, la fel ca în anii trecuți. 

Acest lucru a fost posibil datorită extinderii capacității de producție și lansării de produse inovatoare, cerute de piața construcțiilor.

În 2008, grupul a inaugurat cea de-a doua fabrică, pe platforma chimică Săvinești (jud. Neamț), cu o capacitate de 100.000 de tone pe an.

Inovațiile care au pus Köber în topul preferințelor românilor

Köber este unul dintre cele mai respectate branduri românești. Povestea sa de succes a făcut ca drumurile sale să se intersecteze cu ale PRO TV, iar grupul este azi partener și susținător de nădejde al emisiunii Visuri la cheie.

Aprecierea de care se bucură azi se datorează constanței cu care a lansat produse noi de calitate și inovației din spatele acestora. De exemplu, Aurel Köber a dezvoltat una dintre primele vopsele acrilice ready-to-use Aqualux pentru piața din România. La scurt timp, Köber a început producția de vopsele pulberi, devenind singurul producător din România de astfel de produse (1999).

Alt produs inovator a fost Zertifikat Plus, prima vopsea cu efect antimicrobian, cu ioni de argint (2010), însă cel mai prolific an a fost 2016. Atunci au fost lansate pe piață vopsele lavabilele gata colorate, emailul cu efect de fier forjat Micaceu, vopseaua de gard și impregnantul ignifug.

Köber a impresionat și cu gama de vopseluri decorative de interior din gama Decoral.

Continuăm să investim în dezvoltarea şi rafinarea capacităţilor de producţie, precum şi în depozite logistice proprii. Nivelul investiţiilor va ajunge la circa 5 milioane de euro în 2021”, spun reprezentanții companiei, care cred că au reușit o performanță, date fiind condițiile de business din ultimii doi ani.


VIDEO PROTVPLUS.RO
Modifică setările cookies